Кой колко ще плаща за смет през 2016-та?
Ежегодно Общински съвет – Рудозем приема промила за ТБО (твърди битови отпадъци) за жилищни и нежилищни имоти на граждани и фирми на територията на общината за следващата година. За 2016-та година са предвидени следните размери на такса битови отпадъци за жилищни и нежилищни имоти на граждани и фирми на територията на община Рудозем:
- за физически лица в населени места без организирано сметосъбиране и сметоизвозване - само за поддържане чистотата на обществените места и депо – 2.45 промила;
- за физически лица в населени места с организирано сметосъбиране и сметоизвозване - за гр. Рудозем – 5.40 промила и за останалите населени места – 4.65/ от които: за сметосъбиране и сметоизвозване – за гр. Рудозем – 2.6 и за останалите населени места – 2.2/;
- за поддържане чистотата на териториите за обществено ползване – за гр. Рудозем 0.75 промила, а за останалите населени места 0.4;
- за обезвреждане на ТБО в депо ще се начислява промил 2,05;
- физически лица, подали декларации за неизползвани имоти ще заплащат намален промил за поддържане чистотата на местата за обществено ползване и депо – за града 2.8, а за селата 2.45.
Имоти на фирми в населени места с неорганизирано сметосъбиране и сметоизвозване ще заплащат намален промил в размер на 3.65, само за поддържане на териториите за обществено ползване и обезвреждане в депо.
За имоти на фирми в населени места с организирано сметосъбиране и сметоизвозване ще се начислява пълният размер на таксата в размер на 7.25:
- за сметосъбиране и сметоизвозване – 3.6;
- за поддържане териториите за обществено ползване - 2.65;
- за обезвреждане в депо - 1.0.
За имоти на фирми, които са подали декларации за освобождаване от ТБО в определеният срок ще се начислява такса в намален размер /само за поддържане чистотата на териториите за обществено ползване и обезвреждане в депо – 3.65/.
За имоти на фирми, находящи се извън регулация на населеното място ще се начислява ТБО в намален размер /само за поддържане чистотата на териториите за обществено ползване и обезвреждане в депо – 3.65/.
За общински имоти, отдадени под наем ще се начислява пълният промил за ТБО - 7.25 промила.
При започване на дейност от фирмите, които са подали декларация за неизползване на имота ще заплащат ТБО в пълен размер от месеца, след започване на дейността.
Фирми, които сами извозват промишлените си отпадъци до депото за ТБО ще заплащат такса в размер на тон за депониране 60.00 лв. плюс отчисленията за по чл. 64 и чл. 60 от ЗУО към РИОСВ - Смолян за съответната година.
За граничните застави, находящи се в с. Мочура, с. Пловдивци и м. Еледже, както и базата на МО, находяща се над с. Борие, трафопостове, телевизионни кули и ретранслатори и молитвени домове ТБО ставката ще бъде нулева.
Фирмите, заявили брой съдове ще заплащат цената на вид съд плюс 3.65 промила за поддържане чистотата на обществените места и депо. Таксата за заявен съд е 500 лв. за 1 бр. контейнер и 100 лв. за кофа.
При започване на дейност от фирми, подали декларации за неползване на имота ще се начислява такса в пълен промил - 7.25.